Stekezot van u !

Passend stukje achtergrondmuziek tijdens het lezen:

Hoe weet je of dat gevoel verliefdheid wordt of misschien wel Liefde?

Een fragiele vraag die je alleen door ze te leven ziet veranderen in een fladderend of hartverscheurend antwoord. Het aantal Liefdes in mijn leven, ik kan ze op één hand tellen. Maar God, wat hebben ze me diep geroerd, beroerd, ontroerd. Die vlinders. Maar al te vaak ontweken, soms geproefd: puur en onversneden, af en toe ook verbrand …

 

Twee van de mooiste liefdesverklaringen ooit gekregen:

 

Rond dartelend als twee zonovergoten vlinders. Met ingehouden adem, slappe lach in de aanslag slaan zijn woorden in als een bom: ‘Ik ben stekezot van u’.

Met zijn broos kloppend hart in zijn handen. Het mijne staat een hartslag stil en doet me terugdeinzen als ik zijn ogen lees. Sprakeloos aan de grond genageld. En een veel te lange stilte die naar bittere afwijzing lijkt te smaken. Verdrongen gevoelens bruut tussen ons in gestrooid. Zo puur in ons blootje gezet. Te intens, te diep… meer dan ik verdragen kan. Mijn mecenas voelt me breken in haar armen terwijl ze me opvangt en de overlevingsknop induwt. Zachtjes trekken de muren zich op en start de automatische piloot: een veel te koude, eenzame “neen” ontsnapt mijn lippen. Woorden die tussen ons in blijven hangen. Als ik een tijd later mijn achttien kaarsjes uitblaas zijn die schattige panda met grote ogen en hij er ook bij. Die intens smeulende ogen trekken me binnen in zijn cocon, temidden van het feestgedruis: a right guy at a wrong time in this girls life.

 

Een leven later, same girl, different guy:

 

Schalkse ogen dagen uit tot een kussengevecht. Uitvlucht voor een aanraking?
Hell yeah, ik pleit schuldig: hij is onweerstaanbaar sexy! Na een blitzkrieg zoent hij me vrijpostig, ik pleit onschuldig. Zou ik of zou ik niet? Ik sluit m’n ogen en spring in het diepe. In onze puurste vorm voor elkaar ontvouwt zich een samenspel van verwondering en bewondering en kijken we binnen in elkaars ziel. Zo ontwapenend mooi en intens, woorden schieten tekort. Hij omhelst me zo vurig dat mijn adem even stopt. Smelten, versmelten in dat magische moment. Enkele weken later denk ik hopeloos verloren: 'Ik ben stekezot van u!'. A right guy at the right time in this girls life.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Ellen (woensdag, 09 maart 2016 13:04)

    Super! Ik zie het al helemaal voor me x

  • #2

    Chloë (zondag, 02 april 2017 21:15)

    Na ons leuke gesprek dit even opnieuw gelezen...nu snap ik het helemaal! :)