Temptation

Een schaarsgeklede vrouw met zwoele stem en uitdagende blik die uitstraalt: ‘Ja, ik heb net de snoepjespot geplunderd maar probeer ze mij maar eens te doen uitspuwen!’. Dat simpele woord, die zwoele stem doen hoofden draaien en oogjes fonkelen. Ja, uit mijn kleinschalig onderzoek op onze werkvloer bleek het vrouwelijk vlees zwak te zijn.

 

Een teaser die je verbeelding prikkelt (en ja, als we eerlijk zijn: waarschijnlijk ook jouw guilty pleasure is. Want niémand kijkt ernaar maar iédereen weet wel wat er gebeurd is. Duw dus gerust maar op het knopje bovenaan, you know you want to… Dan kan je zelf je storyboard maken van de grootste temptation).

 

Spijtig genoeg is mijn collega’s truitje in tijgerprint veel spannender dan het programma zelf met zijn afleveringen vol herhalingen en spoilers waardoor zelfs Alzheimerpatiënten al geeuwend volgen. Misschien moeten ze mijn collega maar eens een zakenreisje cadeau doen om de spanning op te voeren met haar act als ‘Lady Be Mad of Kinky Tigresse’ en daarnaast haar expertise als logopediste te introduceren op het eiland. Dan wordt ondertiteling ten minste overbodig.

  

Nochtans levert het onderwerp best interessante gesprekken op: over wat je normaal vindt of niet binnen relaties (serieus, wie trapt er in een uitleg als: ‘Natuurlijk lag ik met een ander in bed, ik moet toch mijn temptation aangaan hé schatteke!’) en hoe evenwichtige vrouwen met gezond zelfbeeld er niét uitzien. Het feit dat die mannen hun vrouwen al konden overtuigen om deel te nemen aan het programma getuigt wel van meer overredingskracht dan ik ze op het eerste zicht zou aangeven. Want terwijl die vrouwen zich suf piekeren over wat er aan de andere kant van het eiland al of niet gebeurt en na expliciete beelden van geschonden afspraken zich nóg afvragen: ‘Wat moet ik daarvan maken dat hij met een ander zoent en vrijt?’, geniet hij van zijn vrijgeleide om voor de camera te staan flirten ‘om zijn temptation ten volle aan te gaan’. Twee mannen blijken de uitdaging toch serieus te nemen (één alleen vóór de camera’s weliswaar, precies een Nederlandse Dr. Jekyll and Mr. Hide). Leve koude douches! Een cursus ‘gelukkiger in mijn vel’ als troostprijs voor de gedupeerde vrouwen is misschien wel een idee, weer een paar weerloze slachtoffers minder voor manipulatieve macho’s.

 

Dus laten we er de vrouwelijke variant van de P – magazine van maken. Want de mannelijke uitleg: ‘Ik koop hem voor de doortastende artikels, schatje, die foto’s scheur ik eruit’ klinkt niet geloofwaardiger dan onze: ‘Zoeteke, ik ben vanavond naar Temptation Island gaan kijken op het groot scherm, want 'k moet dringend mijn sociale contacten onderhouden.’ Durf te wedden dat het voor sommige koppels zo’n uitstapje zelfs ‘quality time’ wordt?

 

Gelukkig is de temptation niet het enige wat ons bindt. Want een pure temptationband is natuurlijk wel een speciale band: vol intriges en schalkse blikken maar spijtig genoeg al voorbij na tien dagen… 

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Kinky Tigresse (vrijdag, 25 maart 2016 20:56)

    Hi-la-risch. Mijn tijgertruitje staat nu in eeuwige verbinding met temptationEvy!
    Bij deze wil ik gebruik maken van mijn vrije meningsuiting.
    Je schrijfsels zijn geweldig! Verademend om te lezen, altijd met een glimlach op het gezicht en reikhalzend uitkijken naar de volgende!
    Ik kijk al uit naar de weken na de vakantie om het vervolg van veel intriges en spannende avonturen te vertellen ;-)

  • #2

    nonkel luc (zaterdag, 26 maart 2016 10:22)

    Marvin is de MOL ! De rest zijn ratten.....