Mijn 10 geboden

Na één vakantieweek met superleuke maar overvolle kinderagenda en brandende koortsblaas ontvlucht ik midden in de nacht het overbevolkte 'grote bed' naar de zetel, gewapend met zaklamp en vlotte pen. Na enkele uren slaap terug energie en geniet ik eindelijk van stilte en tijd voor mezelf (ja, schrijven is nu even noodzakelijker dan slapen). Tijd voor mijn 10 geboden:

 

 

I          Bovenal: bemin jezelf
II         Slaap genoeg, dan vloeit energie vanzelf       
III        Lichaam en grenzen blijven eren

IV        Laat stilte en mildheid dagelijks terugkeren

V         Mijd suiker en mensen vol ergernis
VI        Streef nooit na wat perfectie is
VII       Heilig steeds je tempel, blijf haar eren

VIII      met lichte voeding en bezwete sportkleren

IX        Wees bewust van je gemoed,   
X         geniet van wie en wat deugd doet.

 

Nu ons huis mee behangen :)

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Tantie Marijke (zaterdag, 02 april 2016 13:32)

    Vree schoon :) en helemaal waar !!! Ik blijf lezen :)! Dikke zoenen van ons drie

  • #2

    Ellen (donderdag, 07 april 2016 18:13)

    Schoone! Ben al benieuwd naar het behangpapier xx

  • #3

    martine van drom (vrijdag, 27 december 2019 08:59)

    Deze geboden neem ik mee (elke dag opnieuw).
    merci hiervoor!