Jij inspireert

 

Zittend aan een tafeltje leggen we ons zieltje voorzichtig voor ons neer. Al onze twijfels en onzekerheden liggen daar zo kwetsbaar, bloot (en allesbehalve stilletjes) op een hoopje gegooid. Want daar kan het, is het veilig. Zo te midden van onze vriendschap, dat warme nest waar zoveel liefde uit straalt. 

Daar luchten we ons hart eens bij elkaar en komen onze grote vraagtekens boven drijven.

Daar vinden we ons vuur terug en borrelen ideeën op. 

Daar toasten we om onze passie te volgen en maken we ons actieplan op. 

Daar… verorberen we telkens een lekker stuk taart met koffie of thee.

 Toeval dat ons warme nest zich in het huisje bevindt waar het borrelt (en overloopt) van creativiteit en passie? Ik denk het niet want optimisme is besmettelijk, passie is besmettelijk, mensen zijn besmettelijk. Mond-en-klauwzeer is ook besmettelijk maar dan zit je hier niet op de juiste site.

 

Jou zien stralen terwijl je passie spreekt, je stappen zien nemen om je dromen te realiseren, je zien groeien en bloeien en dit alles van op de eerste rij mogen meemaken is zo mooi dat het stil maakt vanbinnen. De energie spat van je af en kriebelt me om er zelf te blijven voor gaan. Want mensen die gelukkig zijn, stralen zo fel dat ze de hele straat kunnen verlichten. Geen fond de teint die daar tegenop kan. Al die mistroostige blikken op straat prijs ik me gelukkig omringd te zijn met zoveel optimistische mensen wiens passie van hun gezicht af te lezen valt.  

 

Maar het is meer dan alleen een buikgevoel. Kwantumfysica gaat ervan uit dat als je al je energie aanwendt om een doel te bereiken dat ook zal gebeuren, net omdat je er zo sterk in gelooft. Hoe meer je je bewust wordt van die kracht hoe beter je ze kan leren beheersen en hoe meer je de dingen aantrekt die je wil in je leven. Zo kan je je jezelf tegenwerken zonder het te beseffen of de magiër zijn van je eigen leven door bewust te leven. Af en toe neem ik dus mijn dochters' toverstokje zelf eens ter hand om wat bij te sturen.

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    lara (maandag, 23 mei 2016 19:44)

    Lieve Evy

    alweer zit ik hier met rode kaakjes :-)
    Dikke dankjewel voor je steeds rake woorden, ze bereiken telkens een warm plekje in mijn hart...
    Dat magische toverstafje moeten we inderdaad heel vaak ter hand nemen en koesteren met elke levend celletje in ons lichaam.
    x