De lucht is zwanger en de hemel huilt

De lucht is zwanger van de naderende vakantie terwijl de laatste school- en werkdag in het vizier komen, zich ontvouwen en vervliegen.  Als een wervelende tornado raast de laatste drukte door ons gezin, huis en leven, terwijl ik hem richting achterdeur loods door bliksemsnel prioriteiten te voorschijn te toveren. Opgelucht nahijgend met mijn volle gewicht op de deur overzie ik de ravage die binnen achterblijft terwijl alle overgebleven must - do's keihard hun tong naar mij uitsteken...

 

Na de rush van die laatste dagen plonst rust en stilte als een ijskoude douche me in het gezicht: de kinderen enkele dagen uit logeren en echtgenoot druk in de weer met zijn feest comité. Happend naar lucht is het hoogdringend tijd voor mezelf.  Na een tijdlang doorgaan op adrenaline is het tijd om af  te kicken.  Ik negeer alle uitstekende tongen (die vreemd genoeg minions blijken met mijn gezicht te zijn , ja ik kom mijn perfectionistische versie keihard tegen), plof me in de zetel met een zalig boek en laat me prikkelen door zinnen vol beeldspraak (I love it!) terwijl buiten de hemel huilt.  

 

Een gezellig ontbijtje met een collega - vriendin, een grensverleggende loopwedstrijd met vriendinnen én bijhorende runnershigh, tispy genieten van de mojito in mijn hand, de voeten op het strand en mijn collega's in vakantiemodus, in bad met een lekker boek, achter mijn laptop wat hersenspinsels neertypen, genietend van inspirerende muziek,... zalig!

 

Stilaan laadt mijn batterij zich op. Ook al roept werk me soms terug, laat ik me gewillig meevoeren door het lome vakantietempo en negeer mijn oude zelf. Terwijl ik deze laatste woorden typ, maken echtgenoot en kids zich al klaar voor onze uitstap. Pennend, weliswaar iets onregelmatiger, wens ik je alvast een leuke vakantie, ook al duurt die soms maar een uurtje :) beleef het alsof het een volledige zomervakantie is, geconcentreerd in een uurtje.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0