Het knettert in mijn hoofd !

 

Gisteren flink doorgewerkt aan m'n novelle, na na enkele weken ijverig leeswerk (waar ik uiteraard geen plezier aan beleef en puur voor de research doe, mmhh) alle geëtaleerde schrijfmethodieken zelf proberen toepassen in m'n nieuwe hoofdstuk.  'k Moet eerlijk toegeven dat het zo erg kriebelde om eerst een ander hoofdstuk te schrijven (waar jij, lieve lezer, nu nog niet aan toe bent, sorry) dat ik 'huwelijksgeloften en bokkenfuiven' nog niet volledig herwerkt kreeg.  Met vandaag nog een stukje redigeerwerk voor de boeg, plantte mijn echtgenoot gisteravond echter een zaadje van een idee in mijn hoofd. Een verfrissend, vernieuwend zaadje...

 

Maar het zaadje deed z'n werk wel: vannacht heb ik er zelfs over gedroomd! En nu knettert het in mijn hoofd om het idee om te zetten in werkelijkheid. Maar dat blijkt toch niet zo snel te kunnen dan ik graag zou willen (zijnde nù!). Nee, het vergt waarschijnlijk enkele weken voorbereiding (volgens mijn man, mezelf kennende wil ik dat dan een beetje veel vooruitschuiven naar volgende week, lekker onrealistisch veel stress teweeg brengend, dus leg ik me toch maar neer bij zijn deadline :p) vooraleer jullie ervan kunnen van genieten. Tweede reden waarom ik me bij zijn deadline zal moeten neerleggen is dat ik het niet alleen kan, ik heb zijn expertise nodig om dit gerealiseerd te krijgen. Maar àls het lukt, is het volgens hem een echte primeur!!! 

Man, man, 2016 blijft me ongetwijfeld bij als mijn 'bijscholingsjaar'.