Ik hou van...

 

... de geur van toast die me bij het opstaan tegemoet komt, me meelokt naar de keuken en een glimlach op           mijn gezicht achterlaat.

 

... de glanzende kleur van gesmolten chocola, terwijl ik er zachtjes door spatel, me verlekkerend op het baksel      in de maak.

 

... de winterse schaduw van de takken van de buren op onze muren, een lichtspektakel dankzij het schijnsel         van hun buitenverlichting. 

 

... de voldoening na het sporten. Als iets je deugd doet, voel je dat in heel je lijf en krijg je goesting in meer.

 

... de twijfelende tonen van onze oudste dochter op haar viool, terwijl ze haar papa een ochtendconcert geeft       aan bed. Als een wekker het niet meer doet, zijn we wel aangewezen op kinderarbeid...

 

... kletterend herfstweer buiten (liefst met alles erop en eraan: rukwinden, storm mag er ook bij) terwijl wij             gezellig binnen zitten, met een lekkere schotel (= comfort food!) in de oven.

 

... een zalig ontspannend bad en een uitnodigend warm bed mét literatuur die gewillig ligt te wachten. Liefst          zelfs dat allerlaatste hoofdstuk dat ik speciaal voor deze gelegenheid spaarde.

 

... het opklarende gezicht van onze jongste dochter, gekweld door slapeloosheidskriebels, wanneer ik toestem     nog een dikke zoen en knuffel in bed te komen geven (verwart ze me met Sinterklaas ???). Ironisch genoeg       ligt ze al verzonken in een diepe slaap wanneer ik mijn belofte nakom.

 

... de mijlpalen die onze dochters uitbundig met ons delen terwijl ze groeien van trots.

 

... mijn mijmeringen toe te vertrouwen aan 'digitaal' papier en hun uitwerking te voelen bij mezelf en anderen. 

 

... een innige knuffel à la Laet om de dag met een glimlach te beginnen.

 

... lekker gezellig lepeltje te liggen met één dochter, twee dochters? in de zetel of het grote bed. O wee als hun     papa dat ziet, want dan wordt het onvermijdelijk een vleeshoop. Allesbehalve comfortabel doch gezellig...

    als ik niet onderaan beland.

 

... stilte om mij heen, waarin ik mezelf luidop kan horen denken.

     Vroeg of laat kriebelt het om in mijn 'digitale' pen te kruipen.

 

... de smaak van een frisse Mojito op een nazomers terras in goed gezelschap ... 

 

... ons leven, ondanks alle zorgen en onzekerheden die het met zich meebrengt.