Als ik eens volledig zot kon gaan...

spurtte ik in lange trouwjapon

de stortregen in (kleine meisjesdroom)

 

 

 

zwom ik in een Mojitobad in Cuba

(gelukkig geen kleine meisjesdroom)

 

lustte ik whiskey

en lalde ik vlotjes en Schotjes mee in een pub

(gatver nee! maar een mens mag best

ook eens iets beklagen, nee?)

 

 

 

lag ik als bij de tandarts

met opengesperde mond 

onder een chocoladefontein in de Colmar

zodat ik er tussendoor

nog een dessertbuffet bij kan proppen

 

 

 

sprong ik stagedivend in

m'n bloemenperk vol Annabellen 

 

 

hield ik een verjaardagsfeestje voor m'n 40ste 
vol zeepbellen en andere bubbels 
en een hoogspringwedstrijd 

in IKEA (vooral zijn bedden) 

 

 

 

 

kwam ik van de grond...
in een luchtballon

(oh ja, hebben we gedaan)

 

 

 

bouwde ik een torenhoge boomhut in het Bunderbos

en slingerde erop los: 'Me Tarzan, you Jane'

 

 

vertrok ik 's avonds

met vriendinnen in pyjama

naar het zwembad om...

al kwetterend het zwembad te zien sluiten

(oeps, ook al gebeurd) 


trok ik met één van m'n besties door Schotland en Ierland

en dompelden we ons onder in de plaatselijke mythologie

(oké, misschien heb ik toch teveel 'Outlander' gebinched...)

 

 

 

 

hield ik een pyjamaparty in de bib,
en dansten we na sluitingstijd in pj tussen de boekenrekken (yes I am a geek)

 


vierde ik de (spijtig genoeg) vergankelijkheid

van mijn jeugdige lijf

door het vast te leggen op de gevoelige plaat

(wacht... was dat mijn huwelijkscadeau niet aan m'n kersverse echtgenoot? Juist. Been there and proud of it!)

 

                                  

 

stortte ik me op het studeren van cello

tot ik een deftig kinderliedje kon spelen

 

 

 

 

wandelde ik op m'n werk door de wandelgangen
druk in discussie met m'n handpop
(doeme, weer één die ik al deed!

Als ik niet beter wist zou ik denken

dat ik al eerder zot gegaan ben?!)

 

Conclusie: al ben ik goed bezig, blijven gaan ;)