Het nut van opgeblazen lippen...

 

Ik zoek en blijf maar zoeken...

 

Onlangs ging ik iets eten met vriendinnen toen er aan het tafeltje naast ons een koppeltje twintigers kwam zitten.  Ik keek vluchtig opzij en... toen nog een keer. Toegegeven, ik zat het meisje aan te gapen met open mond van verbazing en gefronste wenkbrauwen die uitschreeuwden: 'Waarom?!'  Het was een mooi meisje  maar daar dacht ze zelf duidelijk anders over want ze had haar lippen laten opspuiten. Als goeie klant had ze precies + 25% gratis gekregen, zo... los erover was het.

 

Ze zag eruit alsof ze een voedselallergie doormaakte (haar fond de teint die een gelig effect gaf, hielp ook niet). Ik had veel goesting om de hulpdiensten te bellen maar iets zei me dat dat niet geapprecieerd zou worden. Want ze had haar lippen nog extra in de kijker gezet met lipgloss - niet dat dat nodig was, ik moest net m'n best doen om er niét naar te kijken. Iets zegt me dat ze die avond voor de spiegel had gestaan en dit een goed idee had gevonden. 

 

Ze zag me staren (ik kon er niet aan doen, ik hing aan haar lippen, het enige vreemde was dat er geen woorden uitkwamen), op zich wel de bedoeling van de zaak (alhoewel ze waarschijnlijk liever had dat ik een man was geweest én een meer dromerige blik in mijn ogen had).  En ze dacht waarschijnlijk dat ik haar veroordeelde maar ik voelde alleen verbijstering. Verbijstering dat ze zich zo onzeker gevoeld moet hebben dat het een goed idee leek om haar lippen te laten opspuiten tot twee hormonenworstjes. 

 

Gek genoeg zag ze er niet de enige opgepompte uit in de zaak, er liepen ook behoorlijk wat mannelijk hormonenvlees rond (misschien was die + 25% wel een lokale actie). Maar zolang er geen hormonenvlees op m'n bord terecht kwam, was ik al tevreden (hoewel ik daar nu begin aan te twijfelen). Zelf was ik in fantastisch gezelschap. 'k Zou graag zeggen 'hormonenvrij' maar we waren allemaal vrouwen  - zelfs als we niet ons regels hebben blijven we te wild om los te mogen lopen, altijd genoeg drama aan tafel dus. 

 

Maar even terug naar het doel achter opgespoten lippen. Waarom laten mensen dat doen? Om er mooier, aantrekkelijker uit te zien vermoed ik. Bij aantrekkelijker denk ik spontaan aan 'mannen willen me liever kussen'. Maar stel dat mannen inderdaad bij bosjes voor haar vallen en haar doodgraag willen kussen en zij zich zo gecharmeerd voelt dat ze erop ingaat... ZE VOELT NIKS IN HAAR LIPPEN WANT DIE ZIJN OPGESPOTEN !!!  Dus in mijn hoofd heeft ze geld uitgegeven om er (on)aantrekkelijker uit te zien en haar lippen te laten vullen zodat ze niets voelt als ze begeerlijk gekust wordt. Ja, duh!